1. ELEMENTE DEFINITORII
Termenii si conditiile generale prevazute in continuare se vor aplica tuturor vanzarilor de bunuri si servicii de catre SC ATELIER BIM SRL, prin intermediul magazinului online www.bimwood.ro catre cumparator.
Astfel, urmatorii termeni se definesc astfel:
– bunuri si servicii: orice produs sau serviciu care urmeaza a fi furnizat de catre vanzator, cumparatorului;
– comanda: document eletronic prin care cumparatorul solicita achizitionarea unor bunuri sau servicii prezentate in oferta magazinului online www.bimwood.ro ;
– contract: comanda confirmata de catre vanzator (confirmarea unei comenzi se poate face doar telefonic sau electronic).
2. INREGISTRAREA SI CONFIRMAREA UNEI COMENZI
Prin lansarea unei comenzi (eletronic sau telefonic) prin intermediul site-ului www.bimwood.ro, cumparatorul este de acord cu forma de comunicare prin care vanzatorul isi desfasoara operatiunile (electronic sau telefonic).
O comanda este compusa din urmatoarele:
– bunuri sau servicii regasite in oferta magazinului online mai sus mentionat;
– mentiuni clare cu privire la datele de facturare, livrare precum si alte mentiuni speciale;
– specificatiile cumparatorului.
Lansarea unei comenzi (electronic sau telefonic) nu presupune si confirmarea comenzii si a contractului. Etapele complete sunt urmatoarele:
– inregistrarea unei comenzi: se va genera un numar unic automat pentru fiecare oferta/comanda inregistrata electronic, sau telefonic ;
– preluarea unei comenzi de catre un agent de vanzari, in limita programului de lucru afisat pe site la sectiunea Contact (programul Departamentului de Vanzari);
– incheierea contractului si emiterea facturii fiscale.
– livrarea unei comenzi se face dupa confirmarea comenzii si dupa stabilirea detaliilor de livrare de catre agentul de vanzari sau livrari si de catre cumparator.
Mesajele trimise in mod automat de sistem nu confirma existenta produsului in stoc si nici incheierea contractului de Vanzare-Cumparare.
Produsele aflate in oferta magazinului online www.bimwood.ro se pot vinde numai in baza unei comenzi. Comanda se va procesa conform pasilor mai sus mentionati in timpul programului de lucru al Departamentului de Vanzari. O comanda neconfirmata nu presupune o rezervare a produselor. Comenzile vor fi onorate in ordinea cronologica in care au fost inregistrate in baza de date.
3. PRETUL SI STOCUL PRODUSELOR
Toate prețurile prezentate in cadrul magazinului online includ TVA. In functie de produs si locatia de livrare, unele pot sa include transport si montaj. Acest aspect va fi mentionat in oferta/contract. O parte din preturile afisate pe site se calculeaza pe baza unei formule ce are la baza pretul preluat automat din listele furnizorilor. Desi magazinul online face eforturi majore de a lista preturile corect, exista posibilitatea ca un numar mic de produse din catalog sa aiba preturi gresite. Pentru aceste produse, daca pretul corect este cu cel putin 20% mai mare decat pretul listat in magazinul nostru, ne rezervam dreptul de a va contacta personal sau de a va anula direct comanda.
Preturile din comenzi si proforme sunt valabile 3 zile de la data emiterii acestora. Termenul corect de livrare va fi anuntat de Operator ulterior lansării comenzii, in functie de confirmarile primite de la producator.
Alte informatii despre produse (textele, denumirile și descrierile produselor, caracteristicile tehnice, imaginile, simbolurile, etc.) sunt completate in site in colaborare cu reprezentanții producătorilor/furnizorilor produselor listate și pot fi incomplete din motive legate de spațiu și/sau structura informației primite. Din aceste motive, Vanzătorul nu iși poate asuma responsabilitatea pentru descrierile produselor prezentate pe site.
Vanzătorul și furnizorii săi iși rezervă dreptul de a modifica specificațiile tehnice ale produselor fără o notificare prealabilă.
Imaginile produselor sunt prezentate in cadrul magazinului online cu titlu de exemplu și pot fi diferite față de produsele livrate (prin culoare, accesorii, aspect, etc.).
4. PLATA PRODUSELOR
Modalitățile de plată acceptate sunt:
- Prin transfer bancar – OP.
Produsele aflate in stoc se achita in avans 100%, iar produsele pe baza de comanda se vor achita avans 50% si restul de 50% se va achita înainte de livrare.
Vanzatorul va face livrarea comenzii numai in urma inregistrării plății complete.
Pentru produsele ce intra în categoria comenzilor speciale, se va percepe plata in avans. Produsele aduse pe comanda speciala vor fi anuntate clientului in scris, dupa inregistrarea comenzii, iar valoarea lor nu se returneaza.
5. LIVRAREA PRODUSELOR
Vanzătorul va expedia Cumparatorului produsele cuprinse in comanda acceptată in sistem de curierat, la o adresa de livrare de pe teritoriul Romaniei. Vanzatorul va pregati pentru livrare produsele in depozitul propriu.
Vanzatorul garanteaza Cumparatorului termenele de livrare agreate cu operatorul de curierat dupa momentul intrarii comenzii in depozitul magazinului.
Produsele livrate local, vor fi livrate de catre echipa de montaj la data specificata in contract.
Termenul de livrare pentru produsele comercializate va fi agreat in mod obligatoriu cu Vanzatorul in momentul confirmarii comenzii, dupa o confirmare reala a producatorului, si poate suferi modificari in functie de produsul comandat, disponibilitatea furnizorului si a transportatorului.
Dacă termenele de expediere sau de livrare a comenzii nu pot fi respectate, Vanzătorul va anunța Cumpărătorului termenul estimat pentru finalizarea livrării. In cazul in care noul termen de livrare a suferit modificari substantiale si nu va fi acceptat de către Cumpărător, comanda va fi anulată, iar Vanzătorul ii va restitui Cumpărătorului sumele aferente incasate in avans.
Respectarea termenelor de livrare nu este garantata daca informatiile legate de facturare și livrare furnizate de către Cumpărător sunt eronate sau incomplete.
Pentru comenzile achitate prin ordin de plata bancar, termenul de livrare se va calcula de la momentul recepționării platii integrale in contul operatorului site-ului Www.bimwood.ro, fiind considerata ziua zero a comenzii.
Vanzătorul va aplica tariful comunicat pe site pentru fiecare livrare. Livrarea pentru produsele aflate in anumite promoții se va face conform regulamentului promoției respective.
Vanzătorul va pregati corespunzător produsele pentru transport și documentele insotitoare: factura fiscală si certificatele de garanție si manualele de utilizare furnizate impreuna cu produsul de catre producător sau importator. Cumpărătorul trebuie să notifice prin email la contact@bimwood.ro absența oricăruia dintre aceste documente in termen de 48 de ore de la recepționarea produselor, in caz contrar toate acestea considerandu-se furnizate.
Proprietatea asupra bunurilor va fi transferată in momentul efectuării livrării acestora la adresa indicată (dupa semnarea de primire a documentului de transport furnizat de curier) sau la achitarea si semnarea de primire a facturii fiscale in cazul livrărilor efectuate direct de Vanzător). Vanzătorul nu va autoriza curierul să permită deschiderea coletului decat ulterior semnarii de primire.
In cazul livrarii prin curier, daca numarul coletelor difera de cel specificat în documentul de transport prezentat de curier sau daca pachetele prezintă deteriorări vizibile la primirea prin curier, Cumparatorul poate refuza receptia sau poate cere curierului sa astepte deschiderea coletului pentru a verifica daca produsele din interior sunt afectate. In oricare dintre cele doua cazuri, daca decide pastrarea produselor, Cumparatorul trebuie sa intocmeasca un proces verbal constatator in prezenta curierului si sa semnaleze acest incident imediat prin email la contact@bimwood.ro sau prin telefon. Orice reclamatie ulterioară cu privire la aceste aspecte va fi considerata nula si nu va putea fi luata în considerare. Transferul riscului se realizeaza conform O.G 34/2014.
Cumpărătorul poate obține mai multe informații despre termenul de livrare sau statusul actual al comenzii in lucru printr-un email la adresa contact@bimwood.ro
6. GARANTII
Produsele cumpărăte prin intermediul BIMWOOD sunt noi, in ambalaje originale și beneficiază de garanție, conform prevederilor legale in vigoare (OUG 21/1992, republicată, cu modificările și completările ulterioare, OUG 34/2014 cu modificarile si completarile ulterioare si Legea 449/2003, cu modificarile si completările ulterioare) și politicilor comerciale ale producătorilor.
Pe langă orice alte garantii prevazute de legile aplicabile si detaliate in certificatul de garanție emis de catre producator/importator sau Vanzator, Vanzatorul garantează Cumparatorul impotriva oricarei non conformitați care poate afecta intreaga sau o parte a bunurilor si serviciilor, cu excepția uzurii normale, pentru o perioada de 24 luni de la data emiterii facturii de vanzare. Excepție fac produsele consumabile, care nu beneficiază de garanție.
Garanția este valabilă doar pe teritoriul Romaniei, cu excepția situațiilor cand se precizează altfel in certificatul de garanție comercială. Garantia se acorda prin repararea produsului, iar in cazul in care produsul nu poate fi reparat, prin inlocuirea sau stornarea sa. Inlocuirea se face in limita stocului existent sau la reinoirea stocului.
Pierderea certificatului de garanție sau a facturii duce la pierderea garanției. Nu se pot elibera duplicate pentru certificatul de garanție. Daca, in momentul recepției, Cumparatorul constata lipsa certificatului de garanție a produsului, este rugat sa anunte acest lucru in maxim 48 de ore de la primirea produsului, pe adresa de email contact@bimwood.ro . Orice sesizare ulterioară nu va fi luată in considerare.
Termenul de garanție specificat in certificatul de garanție incepe de la data facturării și se prelungește in mod corespunzător cu durata de nefuncționare, calculată ca intervalul dintre data primirii produsului in unitatea de service (data intrarii in service) si data la care produsul este adus in stare de utilizare normală si trimis catre Cumparator (moment in care Cumparatorul va fi anunțat printr-un mesaj e-mail referitor la trimiterea produsului).
Produsele sunt identificate in certificatul de garanție pe baza denumirii comerciale, a codului si a numarului de serie unic (Serial Number – S/N), acolo unde exista. Stergerea seriei (Serial Number – S/N) parțială sau totală de pe produse, ruperea, deteriorarea, modificarea sau indepartarea etichetelor de identificare sau sigiliilor de garantie duce la pierderea garanției.
Produsul pentru care se solicita garantia va fi preluat de la Cumparator de un curier trimis de Vanzator. Produsul trebuie sa fie trimis prin curier ambalat corespunzator (daca se poate chiar in ambalajul original, daca nu se poate in alta cutie dar asigurat in interior cu protectii impotriva socurilor), pentru a asigura integritatea acestuia la transport. Produsele deteriorate in timpul transportului datorită ambalării necorespunzătoare nu vor fi primite in garanție, iar Vanzatorul nu isi va asuma responsabilitatea pentru aceste produse.
Transportul produselor pentru care garantia a fost acceptata si solutionata se face fara costuri suplimentare.
In cazul solicitărilor nejustificate a garanției, constatate in baza fisei de service, pentru produsele care au ca rezultat final „defect nemanifestat”, „teste ok” sau „anularea garantiei” (cu titlu de exemplu), Vanzătorul isi rezerva dreptul de a factura Cumparatorului contravaloarea manoperei de diagnosticare a produsului (in valoare de 500 Lei inclusiv TVA per reper reclamat) și a taxelor de transport corespunzătoare.
Solutionarea defectului este anuntata clientului prin e-mail (pe baza datelor inscrise in Fisa de intrare in service). In cazul in care Cumparatorul refuza primirea produsului sau nu raspunde la mesajul respectiv in termen de 15 zile calendaristice, produsul se va considera abandonat si nu va mai putea fi revendicat.
Operatiunile de service efectuate in perioada de garantie vor fi inscrise in certificatul de garantie original sau in documente separate. Aceste documente devin parte integranta din Certificatul de Garantie. Perioada de garantie se prelungeste cu durata in care produsele s-au aflat in service, calculata pana in ziua notificarii solutionarii acestora catre Cumparator.
Vanzătorul declara pe propria raspundere ca produsele comercializate prin magazinul online BIMWOOD respectă cerintele referitoare la protectia vietii, sanatatii, securitatii muncii și protecției mediului, in conformitate cu prevederile HG 1022/2002 și HG 457/2003.
Conditii de neacordare a Garantiei
Garantia NU se acorda produselor, partilor de produs sau componentelor care, in opinia Vanzatorului sau a service-ului autorizat (mentionata in scris) s-au defectat datorita:
- Instalarea sau inceperea instalarii de catre personal necalificat, interventii mecanice sau plastice asupra produselor de catre persoane neautorizate;
- Montarea incorecta, greseli de instalare si / sau intretinere (neobservarea sau nerespectarea informatiilor din instructiunile de utilizare sau montaj);
- Manipulare improprie sau neglijenta (lovituri, crapaturi, ciobiri);
- Utilizarea produselor in conditii neadecvate ( supunerea la variatii mari de temperatura si presiune, socuri mecanice, manipulare incorecta, in conditii de umiditate, praf, noxe, sub actiunea substantelor chimice etc);
- Schimbarii starii originale a produsului cauzata de pastrarea in conditii improprii, intemperii si calamitati naturale.
7. RETURNAREA PRODUSELOR
7.1 Renuntarea la produsul achizitionat (Renuntare la cumparare)
Conform legislatiei in vigoare, posibilitatea de renuntare la un produs achizitionat fara a preciza motivele se aplica numai cumparatorilor persoane fizice (detalii in O.U.G. Nr. 34/2014 privind drepturile consumatorilor in cadrul contractelor incheiate cu profesioniştii, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative).
Notificarea de renuntare la cumparare se face in scris, in termen de 14 zile calendaristice incepand din ziua in care Cumparatorul intra in posesia fizica a produsului.
Cumparatorul care renunta la cumparare in conditiile legii va suporta costurile directe legate de returnarea produselor (art 14 (2), O.U.G. Nr. 34/2014 ) si costurile suplimentare rezultate in urma diminuarii valorii produselor, daca aceasta diminuare este constatata.
Cumparatorul care renunta la cumparare va returna Vanzatorului produsele fara intarzaiere nejustificata, in decurs de cel mult 14 zile de la data la care a informat Vanzatorul de dorinta sa de a se retrage din contract.
Produsul va fi trimis prin curier de catre Cumparator, dupa primirea raspunsului in scris la notificarea renuntarii la cumparare si mentionand pe documentul de transport numarul cererii alocata de Vanzator.
Dupa receptionarea produselor, Vanzatorul va face o evaluare a starii de vandabilitate a produselor . Cumparatorul va suporta diminuarea valorii produselor datorata manipularii (costurile de re-aducere a produsului la starea de vandabilitate, si, daca este cazul, de inlocuire daca produsul este returnat intr-o stare foarte deteriorata care face imposibila aducerea la starea de vandabilitate).
In cazul achizitiilor din cadrul unor campanii promotionale sau pentru care s-au primit stimulente de care cumparatorul a beneficiat inainte de a solicita returul (exemplu vouchere de cumparaturi deja rascumparate de cumparator) , vanzatorul isi rezerva dreptul de a retine contravaloarea stimulentului din suma rambursata.
In cazul retururilor repetate, atunci cand se consideră că acțiunile Cumparatorului au fost cu rea intentie, Vanzătorul are dreptul sa refuze returul si sa solicite daune interese Cumpărătorului, in condițiile legislației aplicabile.
Eventualele probleme legate de compatibilitatea dintre produsele achiziționate din magazinul online BIMWOOD și alte produse pe care Cumpărătorul le deține sau urmează să le achiziționeze nu fac obiectul responsabilității Vanzătorului.
Pentru a reduce posibilitatea de deteriorare prin manipulare, recomandam Cumparatorului sa trimita produsele in starea in care au fost primite, in cutia originala, cu foliile protectoare intacte, cu toate accesoriile, cosumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura si certificatul de garantie in original. Sub nici o forma nu se va lipi pe cutia originala a produsului scotch sau alte etichete. Recomandam supra-ambalarea cutiei originale intr-un alt ambalaj pentru a o proteja cat mai bine. Lipsa sau deteriorarea cutiei originale, deteriorarea produsului sau lipsa accesoriilor si a documentelor care au insotit produsul la livrare, vor diminua valoarea returnata Cumparatorului.
In cazul reclamatiei acceptate, suma pe care Vanzatorul o va returna Cumparatorului in urma evaluarii produsului, va fi transferata Cumparatorului in maxim 14 zile calendaristice de la data primirii notificarii de retragere din prezentul contract, dar nu inainte de receptia produsului de catre Vanzator. Suma va fi rambursata in aceeasi modalitate de plata ca si cea folosita de Cumparator pentru tranzactia inițială.
Conform normelor in viguare, sunt exceptate de la dreptul de renuntare la cumparare urmatoarele produse:
- Produsele aprovizionate pe baza de comanda speciala;
- Produsele al caror pret depinde de fluctuatiile de pe piata financiara pe care Vanzatorul nu le poate controla si care pot avea loc pe perioada perioadei de retragere;
- Produse susceptibile a se deteriora rapid;
- Produse sigilate care nu pot fi returnate din motive de protectie a sanatatii sau din motive de igiena si care au fost desigilate de Consumator;
- Produse care sunt, dupa livrare, potrivit naturii acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;
- Produse software (sisteme de operare, aplicații, programe antivirus, jocuri, extensii de garantie, programe informatice, etc), filme, produse cu software preinstalat la care s-au creat conturi ori s-au activat licente ori s-au efectuat modificari la sistemele de operare, consumabile si/sau echipamente la care s-au desigilat consumabilele – aceste produse nu se pot returna decat in forma originala, in ambalaj sigilat
In aceste cazuri, Vanzatorul isi rezerva dreptul de a refuza returul si, in cazul in care produsul a fost deja trimis, de a re-expedia produsul inapoi Cumparatorului, pe cheltuiala Cumparatorului.
7.2 Produsele sunt neconforme cu specificaţiile de pe site.
In cazul in care produsul primit nu este conform cu specificatiile de pe site mentionate in pagina produsului achizitionat (Tab-ul „Specificatii”) la momentul achizitiei, Cumparatorul va informa Vanzatorul despre neconformitatea constatata.
Vanzatorul nu poate fi facut responsabil pentru lipsa de conformitate rezultata dintr-o manipulare sau instalare incorecta a produselor achizitionate. Cumparatorul nu este indreptatit sa solicite rezolutiunea contractului daca lipsa de conformitate este minora.
Daca neconformitatea reclamata de Cumparator este fondata, Vanzatorul va recupera produsul de la Cumparator fara nici un cost pentru Cumparator, dar Cumparatorul este obligat sa ambaleze corespunzator produsul pentru transportul prin curier, pentru a nu fi deteriorat in timpul transportului. Returul va fi refuzat in cazul deteriorării produsului in timpul transportului.
In cazul in care lipsa de conformitate este dovedita, Vanzatorul va incerca sa aduca produsul respectiv la conformitate prin masuri reparatorii cu exceptia situatiei in care masura reparatorie este imposibila sau disproportionata. In cazul acestei situatii exceptionale, Cumparatorul poate opta pentru inlocuirea produsului returnat sau, daca nici inlocuirea nu este posibila, pentru rambursarea valorii produsului.
O masura reparatorie va fi considerata ca disproporţionata, daca impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare (a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate (b) importanta lipsei de conformitate (c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu poate asigura produse identice pentru inlocuire sau piese de schimb pentru reparare, inclusiv ca urmare a lipsei utilajelor sau a tehnologiei aferente.
ATENTIE: Nu se considera neconformitate situatia in care produsul primit nu este identic cu cel din imaginea produsului de pe site. Aceste imagini sunt ilustrative, pot contine produse diferite ca aspect, uneori plasate in ambiente specifice care pot sugera mai bine utilitatea produsului. In stabilirea ne-conformitatii se citesc specificatiile din pagina produsului (Tab-ul ‘Specificatii”)
7.3 Produsele s-au livrat eronat de către Vanzător
In cazul livrării in alta cantitate sau a unui alt produs, Cumpărătorul trebuie sa semnaleze incidentul Vanzătorului in maxim 24 de ore de la receptia efectiva pentru a putea returna produsul. In acest caz, transportul si manipularea sunt gratuite pentru client.
Produsele se vor returna in starea in care au fost primite, in ambalajul original, cu foliile protectoare intacte, cu toate accesoriile, cosumabilele si produsele cadou aferente, impreuna cu o copie dupa factura si certificatul de garantie in original. Returul va fi refuzat in cazul deteriorării produselor sau a constatării de către Vanzător a stării de nevandabilitate a acestora.
8. PROTECTIA SI PRELUCRAREA DATELOR CU CARACTER PERSONAL
Vanzatorul este notificat in calitate de imputernicit in registrul de evidenta a prelucrarilor de date cu caracter personal al ANSPDCP (Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal) sub numarul 18012 (conform art. 20 alin (5) si art. 24 alin. (3) din legea nr. 677/2001).
Orice informatie cu caracter personal transmisa de Cumparator prin intermediul site-ului Vanzatorului este protejata, pastrata in conditii de maxima securitate si utilizata numai in scopul agreat de Cumparator in momentul colectarii, conform legilor in vigoare.
Cumparatorul isi exprima acordul sau pentru a primi mesaje comerciale electronice din partea Vanzatorului pe adresa de email furnizata la plasarea unei comenzi sau crearea unui cont.
Cumparatorul are posibilitatea de a modifica singur informatiile cu caracter personal furnizate si sa filtreze mesajele de marketing pe care doreste sa le primeasca din partea Vanzatorului, prin accesarea sectiunii online Contul meu si logarea in contul personal.
Mai multe detalii se gasesc in sectiunea Protectie date si Cookies
9. DREPTURILE DE AUTOR
Numele magazinului online și insemnele grafice sunt mărci inregistrate in proprietatea Vanzatorului și nu pot fi preluate, copiate sau folosite, fără acordul scris al proprietarului.
Continutul site-ului – text si imagini – este creatia Vanzatorului cu exceptia descrierilor de produse si a imaginilor aferente, care pot apartine producatorilor si este protejat prin Legea dreptului de autor si a drepturilor conexe.
Numele și siglele persoanelor juridice, precum și denumirile produselor pot fi mărci inregistrate ale proprietarilor respectivi. Pentru orice sesizare legata de drepturile de autor puteti trimite email la contact@bimwood.ro.
10. FORTA MAJORA
Niciuna dintre părțile contractante nu va fi răspunzătoare pentru neexecutarea obligațiilor sale contractuale, dacă o astfel de neexecutare este datorată unui eveniment de forță majoră. Forța majoră este evenimentul imprevizibil, in afara controlului părților și care nu poate fi evitat.
Prezentul Contract este supus legii romane.
Eventualele litigii apărute intre Cumpărător și Vanzător vor fi rezolvate pe cale amiabila, iar in cazul in care nu se ajunge la un acord pe această cale se va apela la instanțele judecătorești competente. Pentru a sesiza un eventual litigiu, Cumparatorul este rugat sa trimita un email la adresa contact@bimwood.ro care sa contina datele de identificare pentru a putea fi contactat de reprezentantul pentru conciliere al Vanzatorului. Timpul de raspuns al unei sesizari este de 3 zile lucrătoare.